Communicatieve vaardigheden voor chauffeurs
Cursusomschrijving
De kwaliteit van de dienstverlening in de dagelijkse beroepspraktijk van chauffeurs wordt steeds belangrijker. Daarnaast zijn chauffeurs het visitekaartje van het bedrijf en hebben direct contact met de klant. Klantgericht communiceren is belangrijk voor het afwikkelen bij opdrachten. Ook de communicatie tussen chauffeurs onderling en leidinggevende(n) wordt belicht.
Doelgroep
De chauffeur die beter wil leren communiceren
Cursusinhoud
Praktijk en Theorie:
- Representativiteit en beroepshouding
- Klantbenadering
- Commercieel gedrag
- Klantafhandeling
- Mondelinge en schriftelijke communicatie
- Omgaan met stresssituaties
Cursusduur
2 dagdelen (1 dag)
Aanvang 08.30 uur, einde 16.30 uur
Aantal deelnemers
Maximaal 10 deelnemers per cursus
Bijzonderheden
Gedurende de dag wordt men beoordeeld op de praktijkhandelingen die men verricht. Na afloop ontvangen de deelnemers een certificaat, als bewijs van deelname.